Bezpieczeństwo przesyłki. Jak zminimalizować ryzyko uszkodzenia paczki?

Posted on: 26 stycznia 2018, by :
Logistyka sklepu internetowego

Jeśli prowadzimy sprzedaż przez Internet musimy zadbać o to, by zamówiony towar trafił do Klient szybko i w idealnym stanie. Oczywiście możemy ubezpieczyć przesyłkę, ale ważne jest także by zamawiający wiedział gdzie ona aktualnie się znajduje i kiedy do niego dotrze. Idealnym rozwiązaniem, zarówno dla odbiorcy jak i nadawcy, jest udostępnianie przez firmy kurierskie adresu URL konkretnej przesyłki. Dzięki temu obie strony na bieżąco kontrolują trasę oraz w razie opóźnień mogą odpowiednio wcześniej zareagować.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Wysyłamy dziś wszystko: ubrania, książki, sprzęt elektroniczny, meble czy wreszcie dokumenty i umowy. Każda z przesyłek jest cenna na swój sposób i każda jest inn

Zamówienie kuriera
Aby zamówić kuriera do domu, można skorzystać z usług https://www.globkurier.pl/

a. O ile w przypadku nowych przedmiotów o dużej wartości zazwyczaj korzystamy z ubezpieczenia paczki, to w przypadku rzeczy niestandardowych czy używanych – choć przez to nie mniej cennych dla zamawiającego – rezygnujemy z dodatkowych kosztów, jakie niesie za sobą konieczność wykupieni dodatkowej usługi. Dlatego doskonałym rozwiązaniem dla sprzedających jest udostępnianie nabywcy adresu URL wysyłanej do nich paczki. Pozwala to kupującemu śledzić zamówiony – i często przecież z góry opłacony – towar od momentu nadania do odbioru. W przypadku dłuższego przestoju na jednym z punktów trasy odbiorca może założyć, że coś niepokojącego dzieje się z przesyłką i skontaktować się z Biurem Obsługi lub dyspozytorem. Z góry może też podejrzewać, że towar może być uszkodzony i w momencie odbioru dokładnie go sprawdzić przed pokwitowaniem. Jest to szczególne ważne w przypadku, gdy oczekujemy na ważne dokumenty lub umowy, i gdy dotyczy to danych szczególnie wrażliwych i poufnych.

W tym dziale  Rozwiązania magazynowe dla sklepu internetowego

Po drugie wygoda

W praktyce najczęściej wygląda to w ten sposób, że nadawca przesyłki za pomocą aplikacji na stronie firmy kurierskiej udostępnia opcję śledzenia przesyłki odbiorcy, a ten otrzymuje link z adresem URL zamówionego towaru. Często zdarza się, że sprzedający informuje tylko o numerze referencyjnym i nazwie spedytora, jednak o wiele bardziej profesjonalnie jest wysłać Klientowi link z URL i nie zmuszać go do samodzielnego grzebania na stronie firmy kurierskiej. Jest to też wygoda dla nadawcy, ponieważ od tego momentu odbiorca sam kontroluje trasę paczki i w przypadku jakichkolwiek opóźnień sam interweniuje u spedytora, i to on otrzymuje informacje o powodach opóźnienia oraz o planowanej dacie otrzymania przesyłki. Pozwala to przede wszystkim uniknąć reklamacji ze strony Klienta oraz przekazywania informacji otrzymanych od Biura Obsługi firmy kurierskiej zamawiającemu, co generuje czas i często również koszty. Usprawni to także bieżącą obsługę zwrotów, bo w przypadku podejrzenia uszkodzenia przesyłki – co sugerować nam może zbyt długi przestój kuriera na jednym z punktów na trasie – możemy zawczasu przygotować duplikat zamówienia i przygotować do nadania. Jest to szczególnie istotne w przypadku na przykład sprzętu elektronicznego, który często musimy zamówić w hurtowni czy u producenta.