Jak zredukować koszty wysyłania przesyłki w sklepie internetowym?

Posted on: 20 października 2017, by :
dostawa do domu

 

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą stara się robić wszystko, by wydatki zredukować do minimum. Podobnie jest też w sklepach internetowych. Jednym z największych kosztów, jakie ponoszą osoby prowadzące sprzedaż w sieci, jest wysyłka oferowanych produktów. Materiały służące do pakowania i zabezpieczenia przedmiotów, a także umowa z przewoźnikiem – wszystko to wpływa na cenę produktu. Jak wiec zredukować koszty wysyłania przesyłki w sklepie internetowym, by nie być zmuszonym do podnoszenia cen?

 

Broker kurierski – alternatywa dla firm przewozowych

Redukcja kosztów wysyłki dla małych przedsiębiorstw, to spore wyzwanie. Firmy przewozowe – nastawione na masowe wysyłki – nie oferują im tak korzystnych umów, jak dużym przedsiębiorstwom. Prowadząc niewielką firmę warto skorzystać z oferty brokera kurierskiego. Brokerzy gromadzą zapotrzebowanie na usługi kurierskie od wielu firm i osób indywidualnych, dzięki czemu są w stanie wynegocjować od czołowych przewodników bardziej konkurencyjne stawki cen za wysyłkę. Co więcej – decydując się na usługi brokera kurierskiego nie musimy określać w umowie liczby wysyłanych paczek w miesiącu. Taka praktyka jest często spotykana przy bezpośrednich umowach z firmami kurierskimi.

 

Umowa z przewoźnikiem

Im więcej przesyłek tym łatwiej wynegocjować korzystną umowę z firmą przewozową. Jeżeli prowadzimy już dobrze prosperujący sklep internetowy, a liczbę wysyłanych miesięcznie paczek  możemy liczyć w dziesiątkach, warto negocjować ceny przesyłek z firmą kurierską. Należy jednak przed podpisaniem umowy dokładnie ją przeczytać Wiele umów przewiduje kary za niedotrzymanie deklarowanej ilości przesyłek.Kurier

W tym dziale  Co to jest adhezja?

 

Dla firm, które wysyłają niewielką liczbę listów i paczek miesięcznie, ofertę ma także Siódemka. Bez podpisanej umowy w usłudze WebPack7 można skorzystać z pakietów w ilości 30, 50, 100, 200 i 300 listów. Istnieje też opcja wysyłki za popraniem będąca dodatkową usługą

Oszczędzanie na opakowaniu

Wszystkie produkty – nawet te o niestandardowym kształcie – lepiej jest pakować w kartonowe pudła formą zbliżone do prostopadłościanu. Nietypowo zapakowane przesyłki są droższe, ponieważ trudniej zmieścić je w samochodzie. By dobrze zabezpieczyć spakowany produkt przed uszkodzeniem, wolne przestrzenie warto wypełnić. Dzięki temu przedmiot nie będzie się przesuwał wewnątrz pudełka. Świetnie sprawdzą się w tej roli kawałki styropianu lub zwinięte gazety, które dobrze unieruchomią przedmiot.

 

Warto też postawić na recycling. Zamiast za każdym razem kupować nowe kartonowe pudła, wykorzystajmy te, które już mamy. Używane kartony, które są w dobrym stanie bez problemu sprawdzą się jako opakowanie. Ich rolą jest w końcu zabezpieczenie przesyłanego produktu przed uszkodzeniem, nie ma więc znaczenia, że są powtórnie wykorzystywane.

 

Na dodatkowe koszty przesyłki możemy się narazić także nie sprawdzając dokładnie wymiarów paczki. Zaniżenie jej gabarytów będzie skutkowało podniesieniem kosztów za przesyłkę, lepiej więc poświecić te kilka minut na dokładne podanie wymiarów niż później dopłacać do wysyłki.

W tym dziale  Czy rolnik jest przedsiębiorcą?